Parametry zboží
Univerzální část: | ne |
Válečky variátoru BGM Original 15x12mm 6,50g Aprilia Amico 50, Rally, SR50 WWW Benelli 491 GT Malaguti F10, F12, F15, Yesterday MBK Booster, Mach G
Odstředivá závaží ve variátoru jsou díly podléhající opotřebení a musí se měnit v pravidelných intervalech v závislosti na zatížení (kontrola opotřebení cca každých 5000 km).
Opotřebení válečků je charakterizováno zploštěním na jedné straně, což znamená, že válečky již nemohou správně klouzat v oběžné dráze variátoru. To má za následek špatné zrychlení a často také nižší maximální rychlost, protože variátor se již nemůže plně vysunout kvůli zmenšenému průměru kol.
Aby se předešlo předčasnému opotřebení, doporučujeme místo maziva suché mazivo na bázi PTFE. Na rozdíl od maziva se tento po několika otáčkách nevymrští ven, ale zůstává trvale ve variátoru.
POZNÁMKA : Před objednáním se prosím ujistěte, jaké závaží musí být ve vašem variátoru použito. Do ojetých vozidel se často montují sportovní variátory, které používají jinou hmotnost než originály.
Proto se při výběru svého vozidla objeví i velikosti, které nejsou původně ve vašem vozidle použity.
tipy na ladění
- Větší váhy než originál snižují rychlost, kterou koloběžka zrychluje z cca 10-50km/h.
- Nižší váhy než originál zvyšují rychlost, kterou koloběžka zrychluje z cca 10-50km/h.
Pouze pokud motor vyvine svůj plný výkon ve vyšších otáčkách než originál, například kvůli jinému výfuku, je třeba volit hmotnosti lehčí. Jinak se točí ’do ničeho’, takže má i přes vyšší otáčky menší výkon a patřičně hůř zrychluje, i když to zní sportovněji.
Pro sladění jsou ideální sady s různými váhovými kategoriemi. Míchat lze i sady závaží různých hmotností, např. 3x5 gramů a 3x7 gramů. Ty je však pak nutné ve variátoru vždy střídavě umístit, aby nevznikla nerovnováha. V našem příkladu byste dostali vypočítaný průměr 6 gramů. Jedinou nevýhodou je, že vyšší závaží se o něco rychleji opotřebují.
Pružiny spojky by měly být vybrány až po seřízení variátoru. Jinak jsou často vybírány příliš tvrdě, aby kompenzovaly vario závaží, která jsou stále příliš těžká.
Existuje pouze jedna sada závaží, která poskytne koloběžce nejlepší výkon a zrychlení. Závažím nemůžete ovlivnit konečnou rychlost, pokud nebyla zvolena tak lehce, že motor nemá sílu narazit na protitlakou pružinu.
Protitlaková pružina by měla být vždy co nejměkčí, ale podle potřeby tvrdá. Pak ani klínový řemen neprokluzuje, ani není pohon vystaven nadměrnému tření, které by znamenalo opotřebení a ztrátu výkonu.
Automatický překlad
Mohlo by Vás zajímat
Válečky variátoru sada Naraku heavy duty 23x18mm - 6 kusů- vyberte z nabídky:
podle variant
385 Kč s DPH
Testovací sada válečků variátoru Polini 19x15,5 mm - 4,5 až 6,0g
U dodavatele dodání 3-7 dní
623 Kč s DPH
Válečky variátoru Malossi HT 25x16mm - 8 kusů - vyberte z nabídky:
U dodavatele dodání 3-7 dní
od 814 Kč s DPH
Válečky variátoru sada Polini 26.1x12.8mm - 21.0g (8ks)
U dodavatele dodání 3-7 dní
723 Kč s DPH
Vodítka variátoru pro Yamaha N-Max 125ccm (3ks) 2DPE765300
Skladem v Malšicích
186 Kč s DPH
Válečky variátoru Malossi sada 19x15,5mm - 6 kusů- vyberte z nabídky:
podle variant
436 Kč
363 Kč s DPH
Válečky variátoru Polini pro Super Speed 9R - 16x10 - vyberte z nabídky
podle variant
od 374 Kč s DPH
Válečky variátoru sada Polini 16x13mm - 4.5-6.0g
U dodavatele dodání 3-7 dní
591 Kč s DPH
Testovací sada válečků variátoru Polinii 15x12mm - 2.5-4.0g
U dodavatele dodání 3-7 dní
591 Kč s DPH